17ka WPP Warszawska Piesza Pielgrzymka na Jasną Górę
https://mobirise.com/

Praktyczne informacje

Dlaczego warto pójść na pielgrzymkę w 17-tkach WPP?

Oprócz wspaniałej atmosfery, niepowtarzalnych Przewodników, niezapomnianych apeli (a szczególnie dwa wspólne dla całych Siedemnastek), podajemy inne praktyczne argumenty przemawiające za Siedemnastkami:

  • nasze grupy pielgrzymują w kameralnych składach, co zdecydowanie ułatwia pielgrzymowanie, rozplanowanie noclegów na polach namiotowych i sprawia, że nie jesteśmy anonimowi więc mamy szansę poznać wszystkich współbraci,
  • każdy Pielgrzym ma zapewniony jeden ciepły posiłek w ciągu dnia, organizowany przez gospodarzy miejsca, w którym zaplanowany jest obiad lub przez catering, a także gorącą kawę i herbatę dostępną na noclegu,
  • prysznice mobilne,
  • ubikacje ToyToy na każdym noclegu,
  • nie idziemy po szosach w zgiełku samochodów ale lasami i polnymi drogami


Kiedy wyruszamy na szlak pielgrzymi?

Wyruszamy 6-go sierpnia rankiem samym, spod kościoła św. Anny na Krakowskim Przedmieściu



Jak się zapisać na pielgrzymkę?


Zapisy odbywają się kaplicy Kościoła pw. Niepokalanego Poczęcia NMP w "Res Sacra Miser", ul. Krakowskie Przedmieście 62 (budynek Caritas Archidiecezji Warszawskiej), w dniach:
UWAGA! Zmiana terminów.
3-5 sierpnia w godzinach 10:00 - 20:00

W wyjątkowych sytuacjach i dla wszystkich, którzy chcą dołączyć do Pielgrzymki w kolejnych dniach, istnieje możliwość zapisu na bazie w każdej miejscowości noclegowej. Należy jednak zapisać się niezwłocznie po dojściu na nocleg W DNIU PRZYJAZDU.

UWAGA! Aby przyspieszyć sam moment zapisów, bardzo prosimy o wcześniejsze wydrukowanie karty zapisu, wypełnienie jej i zabranie ze sobą. Pozwoli to zmniejszyc kolejki przy zapisach :). Aktualna karta będzie dostępna już niebawem :).
UWAGA drukujemy kartę w poziomie (orientacja Landscape), na połowie strony A4 można uprzednio ją wypełnić elektronicznie.
Przy zdawaniu bagażu na samochód wymagana jest legitymacja pielgrzyma, do której dołączone będzie oznaczenie bagażu w kolorze danej grupy.


Samochody bagażowe

Informacje o stacjonowaniu samochodów bagażowym w 2017 r. sa aktualnie na etapie dopracowywania.



Jak wygląda pielgrzymowanie w "17-kach" ?

Pielgrzymka "17-ka" składa się z 15 grup, które mają swoje nazwy np. żółto-biało-żółta, biało-czerowna itp. Grupy te tworzą cztery legiony (po cztery, pięć grup w każdym). Legiony te określają kolory - czerwone, zielone, błękitne, żółte. Na trasie pielgrzymki zdarza się tak, że dany legion idzie do następnego postoju inną drogą niż reszta, może zdarzyć się tak iż, każdy legion idzie własną drogą. Co roku dokonuje się rotacji aby te same grupy nie chodziły przez lata tą samą drogą...
Zapisując się na pielgrzymkę, zapisujesz się do konkretnej grupy. Każda grupa ma swojego księdza przewodnika, ks. zastępcę przewodnika, czasem też idą klerycy i siostry zakonne. Liczebność grup jest różna, największe grupy około 250 osób, najmniejsze 40 . Większość grup ma swój określony charakter pielgrzymowania, niektóre zrzeszają pątników z jednego miasta, regionu (np. grupa ze śląska czy szczecina) czy z za granicy. Jeśli nie wiesz do jakiej grupy chcesz należeć, to zachęcamy do zapoznania się z opisem grup na naszej stronie.


Idę na pielgrzymką po raz pierwszy co powinienem zrobić przed pielgrzymką ?

• Na pewno zapoznać się z informacjami powyżej..:))

• przeczytać regulamin pielgrzyma

• Udać się do Św. Anny na zapisy w dniach 1-5 sieprnia

• przygotować wygodne buty (nalepiej dwie pary) nie nowe...!

• i plecak ew. dużą torbę (plecak wygodniejszy)

• przyjść na mszę Sw. 6-go sierpnia o godz. 6:00 do Św. Anny...


Co ze sobą zabrać ?

bagaż podręczny (mały plecak):
różaniec, płaszcz przeciwdeszczowy, napój, kubek (dostosowany do wysokiej temperatury), sztućce (łyżka, nóż), legitymacja pielgrzyma, dokumenty, pieniążek (przyda się na picie, śniadanko i kolację, drogę powrotną z Częstochowy), krem z filtrem, kapelusz lub chustka na głowę, śpiewnik, kartka i długopis (do wypisywania intencji), chusteczki higieniczne, papier toaletowy, plastry z opatrunkiem, talk, środek przeciwko komarom, ewentualnie karimata (lub cerata - coś nieprzemakalnego, na czym możesz siedzieć/leżeć podczas odpoczynku), suchy prowiant, agrafka.

Bagaż główny (duży plecak/torba):
dwie pary wygodnego obuwia, kilka par skarpet i pozostałej bielizny (możliwość prania rzeczy jest bardzo ograniczona), ubranka na ciepło (byleby nie były zbyt skąpe) i zimno, coś raczej ciepłego do spania, ręczniki, przybory toaletowe, klapki (aby stopy odpoczęły na miejscu noclegu), apteczka (środki opatrunkowe, bandaże zwykłe i elastyczne, witamina C lub rutinoscorbin, proszki przeciwbólowe, wapno), latarka, suchy prowiant, cukier, przydatna może być też agrafka.

karimata lub materac,
śpiwór, dla wygodnego spania poduszeczka,
miska (podpisz ją lub oznacz),
Podczas zapisu każdy pielgrzym otrzyma oznaczenie na bagaż w kolorze grupy, w której pielgrzymuje. Dodatkowo należy podpisać bagaż: imię, nazwisko, adres, kolor grupy.

Czy na pielgrzymce jestem ubezpieczony ?

Pielgrzym Warszawskiej Pieszej Pielgrzymki grup „17” jest ubezpieczony
od następstw nieszczęśliwych wypadków w czasie trwania pielgrzymki,
tj. 6-15 sierpnia 2016 r. Dodatkowo należy zabrać ze sobą dowód ubezpieczenia.


Ile będzie mnie kosztować uczestnictwo w pielgrzymce ...?

Koszt pielgrzymki w tym roku to 140 pln. Na tą kwotę składa sie opłata za bagaż i wpisowe. Oprócz tego trzeba mieć parę złotych na jakieś picie i suchy prowiant podczas marszu oraz pieniądze na powrót.



Jak wrócę do domu ?

Możliwości jest wiele. Ogólnie obowiązuje zasada powrotu na własną rękę (PKP lub też wiele autokarów chętnych zabrać za odpłatą z powrotem Pielgrzymów). Co roku organizowany jest również autokar siedemnastkowy jadący do Warszawy, w cenie 50 zł/os.
W 2016 roku będą trzy kursy:
14.08 o godz. 23:00 (Częstochowa, Dolina Miłosierdzia - Warszawa, Sala Kongresowa)
15.08 o godz. 11:00 (Częstochowa, Dolina Miłosierdzia - Warszawa, Sala Kongresowa)
15.08 o godz. 12:00 (Częstochowa, Dolina Miłosierdzia - Warszawa, Sala Kongresowa - Ożarów Mazowiecki).
Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc, zapisy na powrót będziemy przyjmować podczas zapisów na Pielgrzymkę (1-5 sierpnia) oraz w pierwszych dniach pielgrzymki u Służb z Informacji/Bazy.



Zadaj nam pytanie.

Jeśli powyższe informacje nie rozwiały Twoich wątpliwości i pytań, napisz maila na adres informacja@17-ka.org.pl lub zadzwoń 577 250 677